lördag 26 november 2011

Julmarknad på Ängsöslott

Idag var vi på en riktig julmarknad på Ängsöslott. Min mamma och lillasyster var också med. Vi tittade på julekransar av granris, ljuslyktor, hantverk, ostar, korvar och mycket, mycket annat. Det var så mysigt.
Ett minus var att jag hade varit in på slottets hemsida och läst om öppetider och så och där stod inget om entréavgift. 60 kr kostade det. Jag hade inga pengar med mig! Tur att Gabriel hade det. Jag hade bara kortet med mig för jag tänkte inte köpa nåt. Ville bara gå runt och titta och mysa bland tomtar och fårullsplädar=)

Det fanns stånd på gårdsplanen och inne i slottet. Var så vacker och juligt inne i slottet. Ljuset som spred sig på stenväggarna var helt otroligt underbart. Sen fanns det även stånd i en lada längre bort. An kunde rida en runda på två fina hästar. Jag hade gärna ridit men var osäker på om man får rida när man är i 9:onde månaden, så jag avstod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar